Get graphics at Nackvision.com

AHLAN WA SAHLAN

segalanya bisa
bercambah mesra
biarkan bersatu
menjadi biru
serakkan rasa
mengalun cinta

segala yang bermukim di sini
pinjaman dari Dia
yang mencambah ilham rasa
disemilirkan denyut tinta

salam takzim jalinan ukhwah
-huda saari-


Get graphics at Nackvision.com

sentuhan rindu

sentuhan rindu
seabadi bersama illusi

Monday, February 4, 2008

satu perkara dalam banyak perkara

ada satu perkara yang perlu kunyatakan
hari-hariku yang berlalu terlalu suram
kerana
aku masih meletakkan harapan
yang telah menjadi penghayatan

ada satu perkara yang perlu kunyatakan
wajah cerita kita punya satu kekuatan
kerana
aku percaya pada sebuah pertemuan
yang telah menzahirkan ketentuan

ada satu perkara yang perlu kunyatakan
dirimu mengiringi di dunia sementaraku
kerana
aku belum tewas pada sebuah perjanjian
yang pernah aku sengajakan

ada satu perkara lagi yang perlu aku nyatakan
bahawa aku buntu mencari jawapan
kerana
aku tidak tahu di mana noktah ingatan
padamu
selagi hakikat kebenaran kasih belum terhenti
selagi makna pengunduran belum bersemi
walau sesungguhnya aku amat mengerti
bahawa dirimu tiada lagi di sisi

setidak-tidaknya
biar aku bersama duka
sementara waktuku belum tiba

huda saari
8 June 2006

No comments:

Get graphics at Nackvision.com