Get graphics at Nackvision.com

AHLAN WA SAHLAN

segalanya bisa
bercambah mesra
biarkan bersatu
menjadi biru
serakkan rasa
mengalun cinta

segala yang bermukim di sini
pinjaman dari Dia
yang mencambah ilham rasa
disemilirkan denyut tinta

salam takzim jalinan ukhwah
-huda saari-


Get graphics at Nackvision.com

sentuhan rindu

sentuhan rindu
seabadi bersama illusi

Thursday, February 7, 2008

Wahai Tuhan..pada lewat kartu ini

wahai Tuhanku Yang Maha Mengasihani
ke mana perlu kurebahkan gundah tidak terperi
melainkan sujud di bening dinihari
menerusi jalinan kasih sayangMu
nan bersemadi di dalam hati
kusimpulkan apa yang ingin dititipi
pada kartu lewat ini
untuk dia

bahawa aku kini tersepit antara jiwa dan rasa
antara amanah dan sumpah
bahawa aku kini menyendiri
demi perintahMu wahai Tuhan
demi rasulMu wahai Tuhan

wahai Tuhanku Yang Maha Mengetahui
ke mana perlu kusimpan
apa yang pernah Kau suratkan
melainkan tafakur di pelukan malam
menerusi sulaman rinduMu
nan bernafas di dalam sanubariku
kuhimpun apa yang ingin kuratapi
pada kartu lewat ini

untuk dia
bahawa aku tetap menyisip doa
antara perjanjian dan ikrar
antara takdir dan 'ikatan'
bahawa aku kini redha menerima
demi perjalanan hidup

wahai Tuhan
demi hala cita-cita wahai Tuhan
tunduk di ruang tafakur padaMu jua
kususuri waktu tanpa dia
pun demikian adanya
salam ingatanku menyapanya
saban tika
pengganti diri luka
pengubat jiwa lara

dengan air mataku yang Kausaksikan ini
aku percaya bahawa
Kau berhak menentukan segalanya

salam keberkatan kumohon
untuk dia yang
Kau ciptakan
begitu istimewa

huda saari
5 Febuari 2007

No comments:

Get graphics at Nackvision.com